close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לשמור על כשרות כשנוסעים לחו"ל

מערכת שורשכ חשוון, תשפב26/10/2021

תכנון של מסלול טיול כולל גם בדיקה של מסעדות שבהן אפשר לעצור לאכול... ועבור אנשים ששומרים על כשרות, הבדיקה צריכה להיעשות בקפדנות

תגיות:
צילום: freepik
הכנות לנסיעה לחו"ל כוללות תמיד גם בדיקה של מוקדי תיירות ואתרים שכדאי לבקר בהם. תכנון מסלול הטיול יכול להיות מאוד מהנה והוא לרוב מאוד מרגש ומפתח ציפייה לטיול שעתיד לבוא. התכנון של המסלול כולל תמיד גם בדיקה של מסעדות שבהן אפשר לעצור לאכול ועבור אנשים ששומרים על כשרות, הבדיקה צריכה להיעשות בקפדנות.

היכן ניתן למצוא אוכל כשר בחו"ל?
בערים שבהן יש קהילות יהודיות גדולות, יחסית פשוט למצוא אוכל כשר במסעדות. בדרך כלל יש גם חנות שבה ניתן להשיג מזון כשר. בחלקים בעיר שבהם קיימת אוכלוסיה גדולה של יהודים, מרבית החנויות גם ידאגו
צילום: freepik
לייבא במיוחד מוצרים כשרים עבור אותה אוכלוסיה. גם מסעדות בארץ הן לא תמיד כשרות ולכן מומלץ לבדוק אם המסעדה מציעה תפריט אוכל דיגיטלי לצפייה לפני שמזמינים מקום על מנת לוודא שהמקום אכן כשר. מרבית המסעדות בחו"ל הן אינן כשרות אך בהחלט ניתן למצוא לא מעט אפשרויות של צריכת מזון במידה ויודעים היכן לחפש. ישנם כיום אפליקציות ואתרים המאפשרים לבצע סינון שמאפשר לאתר מסעדות שמציעות אוכל כשר. גם במהלך הטיסה (במידה ובוחרים חברת תעופה לא ישראלית), ניתן לבקש לקבל ארוחה כשרה אך חשוב לבצע זאת מראש.

מהו בעצם אוכל כשר?
על מנת שמזון כלשהו ייחשב לכשר עליו לעמוד במספר פרמטרים:
• ישנם חמישה סוגי ציפורים שניתן לאכול
• מותר לאכול יונקים בעלי פרסה שסועה ומעלי גרה
• את הבשר יש להעביר טקס שחיטה שבו מבצעים הקזה של דם כאשר קיים איסור על מאכל של חלקים מסוימים מבעל החיים
• מותר לאכול רק דגים בעלי סנפירים וקשקשים
• אין לצורך מזון המכיל בשר וחלב
• שתיית יין ומיץ ענבים רק עבור מוצרים שיוצרו על ידי יהודי.

כשרות בעולם המודרני היא יותר מורכבת בגלל האופן שבו מכינים את האוכל. מזונות מעובדים מכילים לא מעט תוספים ומרכיבים שלעיתים מהווים בעיה מבחינת הכשרות שלהם. קיים קושי נוסף עבור מפעלים שבהם מייצרים גם אוכל לא כשר כיוון שלא ניתן להעניק כשרות גם למאכלים שיוצרו באותו מפעל שלכאורה עומדים בסטנדרטים מבחינת הרכב המזון.

איך לזהות מזונות כשרים?
אנשים אשר מפקידים על צריכת מזון כשר יודעים כיצד לזהות מתי האוכל שמונח לפניהם הוא כשר. ככלל, פירות וירקות אשר גדלים באדמה הם תמיד כשרים אך כאשר מדובר במזון מעובד שהופק מאותם ירקות ופירות, נדרשת הסמכת כשרות. הסיבה לכך היא שאותם מזונות מכילים כאמור תוספים שלא תמיד קיבלו את ההכשר המתאים ולכן יש לבחון היטב את הרכב המזון החדש שיוצר. אחת האפשרויות המומלצות עבור מי שמטייל ולא בטוח כיצד לזהות אוכל כשר היא לארוז מזון של ארוחות מוכנות מראש ואז אין צורך ברכישה של מזון באותם מקומות אליהם הוא מגיע בזמן הטיול.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה